روش مرور دروس محاسباتی

دروس محاسباتی، قسمتهای مهمی رو از سوالات کنکور به خودشون اختصاص دادن که پاسخگویی به اونها میتونه تأثیر بهسزایی در درصد کنکورتون داشته باشه. از اونجایی که ذهن منسجم و سرعت عمل بالا در پاسخگویی به این سوالات در زمان مشخص شده مهمه، باید توانایی اینو داشته باشین که بتونین در کوتاهترین زمان ممکن، به بهترین شکل این مباحث رو مرور و جمعبندی کنین و روش مناسب مرور رو به کار ببرین. ماهیت دروس محاسباتی حل کردنیه و لازمه که دست بهقلم بشین و سوالات بیشتری رو حل کنین تا به تسلط لازم برسین. در ادامه روشی رو معرفی میکنیم که هر چیزی که برای مرور و تسلط بر مباحث محاسباتی نیازه رو براتون فراهم میکنه. این روش، مبتنی بر اولویتبندی و مرور صحیح مباحث محاسباتیه.
🔶خوب، بد، زشت
🔸مرحله اول: آزمون
در این روش، اول آزمونی رو از مبحث مدنظر انتخاب میکنین. بعد در زمان مناسب به این سوالات پاسخ میدین و در واقع، از خودتون آزمون میگیرین.
🔸مرحله دوم: دستهبندی
مرحله دوم: بعد از حل سوالات طبق کلید آزمون، جوابهاتون رو بررسی میکنین و سوالات رو بر اساس جوابهای صحیح، غلط و نزده رو طبق راهنماییهای زیر به سه دستهی خوب، بد و زشت تقسیم میکنین.
🔹خوب (صحیحهای مطمئن)
مباحث خوب: این دسته از مباحث، شامل سوالاتی هستن که شما درست پاسخ دادین و در واقع مباحثیاند که از جوابش اطمینان دارین و مباحث مربوط به اونها رو بلدین.
تذکر: هر سوال درستی که پاسخ دادین تو دستهی خوب قرار نمیگیره و ممکنه شانسی یا با شک درست جواب داده باشین.
🔹بد (غلطهای مطمئن)
مباحث بد: این دسته از مباحث، شامل سوالاتی هستن که شما غلط جواب دادین و در واقع، در این موارد یادگیری ناقص داشتین. یعنی قسمتی از اون مبحث رو یادتون نیست یا یادگیری عمقی نداشتین.
تذکر: هر سوال غلطی که جواب دادین تو این دسته قرار نمیگیره و ممکنه علت غلط شما، اشتباه وارد کردن تو پاسخنامه و موارد شانسی دیگه باشه.
🔹زشت (نزدههای مطمئن)
مباحث زشت: این دسته از مباحث، شامل سوالاتی هستن که شما جواب ندادین و در واقع، مباحث مربوط به اونها رو بلد نیستین یا کامل فراموش کردین.
تذکر: هر سوال نزدهای، تو این دسته قرار نمیگیره و ممکنه علت نزدن شما، نرسیدن به سوال و موارد شانسی دیگه باشه.
🔸مرحله سوم: اولویتبندی
بعد از دستهبندی این مباحث، باید مباحث رو بر اساس زمان اولویتبندی بکنین.
هرچی به زمان آزمون نزدیکتر میشیم، اولویت با مباحث خوب و بده و هرچه که بیشتر وقت داشته باشیم، اولویت با بدها و زشتهاست.
🔸مرحله چهارم: عمل
با توجه به اولویتبندی که مشخص کردین، الان باید برای مباحث مشخصشده رفع اشکال انجام بدین.
🔹خوب (افزایش تسلط)
تست زماندار و چالشی
🔹بد (تکمیل یادگیری ناقص)
از اون مبحث، تست تثبیتی میزنیم.
در صورت نیاز یکبار درسنامه و فرمولها رو مرور میکنیم.
مباحث بد رو به خوب تبدیل میکنیم.
🔹زشت (یادگیری از اول)
پیشروی و مطالعه انجام میدیم و تمام مراحل مثل مطالعهی یک مبحث تازهاس.
📌 دریافت اطلاعات بیشتر
پست های مرتبط

مدیریت آزمون – پارت اول
آیا برای موفقیت در آزمونهای تستی، صرفاً داشتن آمادگی و اطلاعات علمی کافی است؟ پاسخ قطعاً خیر است. ...

مدیریت آزمون – پارت دوم
در این قسمت درباره مدیریت زمان آزمون صحبت میکنیم. کنکورها دشوارتر شدهاند، اما زمان تغییر خاصی نکرد...

راهکارهای افزایش تعداد تست
در پست قبلی درباره موانع تستزنی صحبت کردیم و حالا قراره یه سری راهکار برای افزایش تعداد تست بررسی ک...

افزایش راندمان و بازدهی مطالعه
در ادامه پست افزایش ساعت مطالعه، اینجا درباره مجموعه کارهایی که میتوانید انجام دهید تا بازدهی بیشتر...

راهکارهای افزایش ساعت مطالعه
ساعت مطالعهت کمه و تمام دغدغهت این شده؟ ساعت مطالعه شاید به تنهایی برای کسی که تو زمینه کنکور فعا...
ارسال دیدگاه